Turneringer

Holmestrandmesterskapet 24

Holmestrandsmesterskapet 2024

Også i år skal Holmestrands beste golfere og kommunens beste golfklubb kåres!

Alle medlemmer i Hof, Sande og Solum golfklubber inviteres med dette til en to-dagers turnering på alle kommunens golfbaner.

Turneringen gjennomføres 8. og 9. juni og spilles over tre runder

1. runde: 9 hull på Hof golfbane(start fra kl 9 lørdag)
2. runde: 9 hull på Sande golfbane (start fra kl 14 lørdag)
3. runde: 18 hull på Solum golfbane(start fra kl 9 søndag).

For å kunne telle med i kommunemesterskapet må en spiller fullføre alle tre rundene.

Det spilles brutto og netto slagspill og vinneren i hver klasse (kommunemester!) er den som bruker færrest slag totalt over 36 hull.

Beste klubb kåres på grunnlag av et poengsystem hvor spillernes plasseringer og deltakelsen i hver klasse gis poeng og disse poengene tilfaller spillerens klubb.

Klasseinndeling
Turneringen spilles med fire klasser; inndelt etter kjønn, hcp og alder:

Klasse A: Herrer med hcp lavere enn 11,5 - brutto slagspill.

Klasse B: Herrer med hcp på 11,5-54,0; hcp-tak 36,0, max hcp) - netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Klasse C: Damer med hcp på +8,0-54,0; hcp-tak 36,0,  max hcp) - netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).

Klasse D: Juniorer (gutter og jenter opptil 19 år) med hcp +8,0-54,0; hcp-tak 36,0 (max hcp) - netto slagspill (max par +5 på det enkelte hullet).