Meny Sande Tirsdagsgolf

Meny Sande tirsdagsgolf

Helgen 18 og 19 juli så deltok Sande GK for andre gang i NM for lag.

I år så var det Norsjø golfklubb som arrangerte. 16 herrelag var påmeldt og nivået var skyhøyt hvor 50 av 75 spillere hadde under 5 i hcp.

Arrangør klubben hadde en bane som var i topp stand med meget raske greener og tykk rough. Dette i tillegg til lett regn gjennom hele helgen gjorde at spilleforholdene krevde sin mann.

Lørdagen startet med foursome hvor det er 2 spillere som slår annen hver gang. Her spilte vi utrolig solid og lå helt oppe på 5.plass etter at alle var kommet inn i klubbhuset.

Haakon/ Ola kom inn på 83 slag og Erik/Svein Erik kom inn på 76 slag som var den 3. beste foursome scoren får dagen.
Etter 1 times pause så var det fourball som sto på programmet. Haakon/ Erik spilte på 79 slag og Roger/ Svein Erik på 78 slag. Vi var ikke helt fornøyd her selv om det er en OK score. Fourball er en spilleform som ofte gir lave scorer.
Når alle lagene var i klubbhuset så hadde vi tapt litt til feltet og avsluttet lørdagen på 8.plass.
Dette ble senere en 7.plass siden Borre hadde fylt ut feil scorekort på runden og da får 10 slag dårligere score enn dårligste fourball score.

Søndagen er singelrunder. Det var tungt å stå opp kl 06.30 etter en lang lørdag. Det er 4 spillere på hvert lag som spiller og 3 scorer som er tellende. Svein Erik spilte på 81, Haakon på 85, Ola på 86 og Roger på 89. Alt i alt helt greit. Vi var flere som slet med veldig raske greener på søndagen og var vel middels fornøyd med søndagen. Her skulle vi nok gjerne spilt noen av hullene på nytt.

Men når vi summerer opp så er vi utrolig fornøyd med helgen og at vi kom topp 10 var imponerende. Nivået i klubben blir høyere for hvert år og det er kamp om å komme på NM-laget så her er det bare å trene.

På bildet ser vi NM-laget 2020: Fra venstre. Roger Edvardsen, Ola Fjelnseth, Haakon Hole, Svein Erik Laudal og Erik Galleberg Øverby.

Resultatet fra Lag.NM finner du i Golfbox